Värsta grabbarna i stan

Godkväll. Jag kom på att jag förbisett en händelse som är så rolig att jag knappt vågar skriva det här, tänk om någon läser det och skrattar ihjäl sig? Fullt möjligt, för detta kommer garanterat att bli mitt roligaste inlägg. Inlägget heter:


Välitaalo och Norgren



Denna sanna berättelse utspelar sig i en bil som färdas mellan Boden och Luleå. Huvudaktörerna är Välitaalo och Norgren, namnen är ändrade, men väldigt lite. Varnar för att det kommer att bli ett långt inlägg, passar det sig inte, ja då kommer ni aldrig att få veta vad Välitaalo och Norgren upplevde.

Jag, Magnus och Peter hade haft en helkväll då vi bestämde oss för att hoppa in i Peters bil och åka hem. När jag går mot bilen ser jag att det står två mystiska personer och pratar med Peter som sitter i förarsätet. Jag kliver in i bilen och får direkt frågan om jag ids hänga med till Lule, de två personerna utanför vill nämligen ha skjuts.


De presenterar sig som Välitaalo och Norgren
. Välitaalo är en man i 50 års åldern, bryter på finska och är klädd som Al Pacino i Carlitos way. Norgren är kring 30 och är klädd som Sylvester Stallone i First Blood. Vi börjar diskutera priset på denna svart-taxi körning när första problemet under kvällen dyker upp:

Den berusade värnpliktige:

.......en kille i 20års åldern kommer fram till bilen och öppnar förardörren. Han frågar peter om han har en "beef" med någon av hans vänner. Peter svarar förbryllat "Va?!" och den berusade värnpliktige upprepar. Peter svarar än en gång "Va?!" och jag griper in. Jag förklarar snabbt att "beef" inte betyder biff i denna situation utan att den värnpliktige undrar om Peter har ett problem med någon av hans vänner. Peter svarar att "vi har ett problem här i bilen" och stänger dörren. Den berusade värnpliktige går iväg, efter att han insett att Peter helt enkelt inte hade tid att slåss.

Efter det åker vi till en lägenhet där Välitaalo ska hämta kontanter. Medans han är i lägenheten tänder jag en cigg, Norgren vill ha ett bloss, jag säger att han kan ta den. Man vill ju inte få HIV.

Välitaalo kommer ut och viftar med en sedelknippa med 500lappar och säger att: "pengar inte är ett problem". Jag undrar än idag om han rånade någon, som ni kanske har förstått så var de här två inte de mest ostraffade grabbarna man kan träffa, jag misstänker också att pengarna han hade med sig kan ha varit det sista i hans socialbidrag för den månaden.

Bilen börjar rulla mot Lule, och med ens så börjar Välitaalo prata. Han förklarar att de ska till en fest i Lule där de ska få "knulla". Välitaalo är upprymd, för han har nämligen fått veta att det ska finnas en kvinna från Libyen på festen och att få lägga ansiktet mellan hennes rattar är "precis det han behöver". Ber om ursäkt för om Välitaalos uttalande kan göra någon av mina läsare illamående, men denna blogg beskriver verkligheten som den är.

När vi är i Sunderbyn inträffar nästa problem, som inte riktigt är ett problem, mest bara obehagligt.

Välitaalo talar ut om kärlek

Det visade sig att vår nyfunna halvfinska vän var riktigt sårad i hjärtat. Han berättar att även vi kommer att inse hur rutten kärleken är, och att kvinnor bara finns till för att såra mannen. Jag svarar att det är för sent för det samtalet, iomed att alla i bilen redan hade upplevt hur fruktansvärt kärlek kan vara. Välitaalo svarar då sammanbitet "det kommer att hända igen"  ( Jag anklagar Välitaalo för att jag idag inte har någon flickvän, jag vågar helt enkelt inte)

Vi kommer fram till Lule. Efter lite navigationsproblem så kommer vi till lägenheten där "knullfesten" äger rum. Norgren vill att vi följer med upp, ifall de skulle ha hamnat fel. Här inträffar en av de mest traumatiska upplevelser jag någonsin haft:

Kvinnan i dörröppningen

Norgren och Välitaalo ringer på en dörr. En kvinna öppnar med orden "jag har just klätt av mig"

Som ni säkert förstår så skyndar vi oss ut. Jag gråter, Peter spyr i buskarna, vi kan inte hitta Magnus, men beslutar oss för att fly hem till Boden. (senare visade det sig att Magnus stannade kvar på festen och fick ligga med kvinnan från Libyen)

Jag tror det var dagen efter som Peter ringer mig på kvällen. Han hade nämligen träffat Norgren på stan. Här följer deras dialog. P för Peter, N för Norgren:

P: Jaha jaha, hade ni trevligt igårkväll då?
N: Jorå, det blev mycket knulla
P: Fick ni stanna över natten?
N: Ja, vi tog bussen till systembolaget idag
P: Aha, på morgonen eller?
N: Nä, på daaaaaaaaan

Norgrens sista ord har gått och blivit lite av ett stående skämt hos oss. Han betonade det så starkt när han talade med Peter, kanske för att få honom att förstå att det var så mycket "knulla" att de kunde lämna stället först "på daaaaaaaaan!"

Detta var historien om stans värsta grabbar. tubby out.

Kommentarer
Postat av: Per

Så den ena killen hade jeans, ett linne/bar överkropp och ett band runt pannan?

2009-05-11 @ 11:51:37
Postat av: tubby

pretty much. mumlade också

2009-05-11 @ 14:28:02
Postat av: Lotta

Jag höll seriöst på att skratta ihjäl mig. jävla farligt inlägg alltså!

2009-05-11 @ 15:59:49
Postat av: LindaG

hahahahahahaha! fyfan vad obehagligt alltså!

2009-05-11 @ 16:17:55
Postat av: Eva Gafvelin Ramberg

Underbar, sorglig och osannolik historia. Men missförstå mig inte, jag tror verkligen att allt är sant. Har blivit förvånad och överumplad tillräckligt många gånger och vet numera att verkligheten vanligen överträffar dikten.

2009-05-11 @ 18:06:37
Postat av: Kastaom

HAHAH! En väl värd historia att läsa. Det måste också vara sant att sådant bara inträffar i norrbotten (närheten till finnarna du vet). Men jag vill inte tro att Magnus låg med den där kvinnan? Snälla?

2009-05-11 @ 21:39:54
URL: http://kastaom.blogg.se/
Postat av: Mr Tubby

Alright people, sluta oroa er, Magnus stannade aldrig på festen, jag misstänker att mannen bakom goore.blogg.se måste ha hackat sig in på min blogg och skrivit det, ber om ursäkt för att en lögn har smugit sig in på min sanningsenliga blogg, fy faaannn!!!

2009-05-12 @ 01:59:47
Postat av: tvåbarnspappan

hardcore!

2009-05-12 @ 08:37:00
Postat av: Lena

Vadå så Magnus låg inte med negern?..Men va fan de var ju höjdpunkten på historian!!

Hahah för övrigt måste jag säga att de var en underhållande och rolig läsning Dennis. Du har verkiligen talang för å skriva!

2009-05-13 @ 10:32:08
Postat av: goore

Haha tur att du avslöjade ditt skämt om Magnus, jag var fan riktigt orolig

2009-05-15 @ 00:27:51
Postat av: Elin

så beef-skämtet håller 2009 oxå? ;O

2009-05-15 @ 01:06:02
Postat av: Jessica

Kommentar (måste ju bevisa att jag inte ljög när jag sa att jag läser din blogg) jag gillar ditt sätt att berätta saker på ^^

2009-06-30 @ 22:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0