Lögner och Svek



Välkommen till den enda blogg på nätet som sticks to the basics, och är jävligt nöjd med det. Jag har inte skrivit på ett tag men det behöver inte betyda att jag inte har arbetat med min blogg. Jag har nämligen vart ute på fältet, samlat information om blommor och bin, mat, det mänskliga hjärtat, och.......lögner och svek. Ni kommer nu att få läsa en märklig historia, en sann historia. Historien om hur jag tog mig in i en väns huvud. Detta inlägg heter:


Min manipulerade vän

"In time, it will be a mystery even to me"

Det är nämligen så att en lögn växer o växer. Det vet vi alla, alla har ljugit för morsan om nånting, och sen behövt ljuga igen för att få sin historia att gå ihop, och sen tvinga nån kompis att också ljuga för att din historia ska bli mer trovärdig, och tillslut är lögnbubblan så stor att den spricker. Inte så roligt.

Den här lögnen är dock jätterolig.

Jag och en vän festade en gång i tiden. Det var en riktigt rolig fest, och vi gick senare hem glada och lyckliga över att få leva ett sånt underbart liv med sprit och brudar. Dagen efter så satt vi såklart och berättade om festen för våra andra vänner. Vi berättade om tjejer som spyr, folk som haft sex, vem som vart otrogen med vem osv. Det är då jag tar mig friheten att berätta om en grejj. Inte om mina egna hjältedåd utan min gode väns. Jag berättar en händelse som är så rolig att alla vänner börjar skratta och det är än idag en historia som alltid får folk att skratta när den berättas. Jag tänker tillbaka på alla fester, fika, häng, baskethäng, filmkvällar, promenader, som denna historia har berättats och alla skrattar så glatt varje gång. En historia som aldrig dör. Enda problemet är att.........den inte är sann.

Jag hittade på det. Minns inte varför, men jag kan tänka mig att det skulle bli ett "vanligt skämt" som man avslutar med: "Nä nä nä nä, nu skämta jag allt!" Problemet var att historien blev så omtyckt att jag inte hade hjärta att säga till. Nuförtiden så berättar till och med min gode vän historien när han får lust, han berättar om när han var på en fest med bla mig och hur dråpligt det blev på den festen och alla bara skrattar.

Jag vet också med säkerhet att denna historia berättades flitigt under Hultfredsfestivalen nåt av de år jag och mina vänner var där, så den har garanterat spridits till andra delar av Sverige och kanske ut i hela världen. Så det är sant det de säger. Att om en lögn berättas nog många gånger så blir den sann. Läskigt va?

tubby out

Kommentarer
Postat av: goore

Du erkänner att du är en lögnare?

2009-05-22 @ 13:18:57
Postat av: Kastaom

Spännande...

Jag vill höra historien!

2009-05-22 @ 13:30:07
URL: http://kastaom.blogg.se/
Postat av: Jonas

DU MÅSTE UPPDATERA DENNA BLOGG!

2009-07-06 @ 17:38:52
Postat av: Hanna

hittade din blogg :b hoppas du inte säger nå om det jag sa på vägen hem ^^

2009-07-16 @ 14:49:14
URL: http://haannass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0