Världens bästa låt

Jag förstår mig inte på folk som tar livet av sig. Ja, ni läste just det ni läste. Jag förstår mig inte på folk som tar livet av sig. Senast igårkväll hörde jag om en kille härifrån stan som skulle ta livet av sig, men gjorde det på ett sätt som lade oddsen 50/50 på om han skulle dö eller inte. Det fattar jag bara inte. Varför ska man ens göra det, och om man ska det, varför spelar man då på det, antingen dör jag eller så gör jag det inte, vad är det för idioti egentligen?

Näääää, jag måste dra slutsatsen att näringsbrist ligger bakom alla självmord. Om man inte äter ordentligt så blir din hjärna sjuk, det vet väl alla. Märkligt att någon ens lever i Etiopien.

Mr Tubby har dock ett botemedel mot självmordstankar. Och nej! Det är faktiskt inte mat tack för att ni frågar, jag vet redan att mina recept är uppskattade och jag har blivit rik på mina kokböcker, det är faktiskt en låt, och en mycket bra sådan.
Lyssna


http://www.youtube.com/watch?v=GnHLgxKUsEA

Det är en sån där psykologiskt trick denna låt. När den slås på börjar du tänka på det som du gillar allra mest här i världen. När jag lyssnar på denna låt så börjar jag tänka på Laguna Beach lokala cuisine. Vissa kanske börjar tänka på sex, och andra sin mamma.

Om det nu råkar vara så att du är självmorsbenägen och hatar allt här i livet........ Då kan du tänka på att du är någon annan som glider omkring, kanske en medlem i the who? De är ju stencoola. Gud vad jag är hungrig. Nä nu måste jag höja blodsockret så att jag inte tar livet av mig.

ett äpple senare.......


Det här inlägget skulle egentligen än en gång ha handlat om syskonkärlek. Fast det kommer det inte att göra! Men nästan, det kommer att handla om:

"idioter"


Såna finns det gott om. Kan man ens gå en dag utan att höra om nån idiot, och om man lyckas med det så är det kört så fort du slår på din tv eller öppnar en tidning. Vars kommer alla ifrån? Detta är vad jag tror:


1. Idioter är nog inget man är, utan enbart vad man uppfattas som...........jag vet jag vet, det där kunde ni ha hittat i en kartbok.

2. Många idioter har nog inga syskon

Behöver jag ens säga nåt?


Jag tror att jag klev in i orsaken just när jag skrev att idioter inte har några syskon. Nu menar jag självklart inte alla idioter, Hitler hade syskon. (om vem säger att han var en idiot? Vad är detta för blogg egentligen?)Men det känns som om en av de viktigaste lärorna i livet undanhålls för de stackars människor som är utan syskon. Läran om att "det inte bara handlar om dig själv". Jävligt viktigt.

Syskon är nog det viktigaste man kan ha. Det ger dig en känsla av trygghet att veta att du har någon eller några som kan, eller rättare sagt, är skyldig att hjälpa dig när det krisar. Jag för min del har 5 syskon, vilket ger mig en enorm trygghet att leva vidare.

Sen så har vi med syskon alltid någon att tävla med, både på plats och i livet. Vem har bäst jobb? Vem har snyggast fru? Vem älskar mamma mest? (mig)

Sen kan man också tävla i livslängd, om ens lillebror dör av naturliga orsaker innan mig, ja då vet jag att jag har bättre gener eller levt ett hälsosammare liv. Så det så.

Så iomed att idioter inte har några syskon så har de ingen aning om vem de ska tävla med, och dessutom känner de sig otrygga när de vandrar genom livet alldeles ensamma, inte undra på att de uppför sig som de gör. Så nästa gång du träffar på en idiot, klappa han/hon på axeln och säg " Vill du att jag ska vara ditt syskon?" tubby out.


Kommentarer
Postat av: Elin

eeeeeeeeeeeeey?!, why u using my pic??

2009-04-25 @ 10:45:50
Postat av: Anonym

"Bra ljud"

2009-04-25 @ 15:28:54
Postat av: Kastaom

Det var jag som citerade dig Dennis. Glömde skriva in mitt namn under "Namn:"



Puss

2009-04-25 @ 15:29:29
Postat av: Taxweiler

Paragraf 12(typ): Nej! Mig.



Och was meinst du? Hela rubbet osar syskonluvluv, riktigt underhållande när "det handlar inte bara om mig" tolkas till "fler livlinor när jag ställt till det". Minstingens livsodds är svåra att gissa nu, men hulken kommer kunna dra runt alla Smedjans rulltrappor när han är 70. Med sin puls! Och den smarta lär väl knåpa ihop förkylningsvaccinet till examensarbete...

Och vem bryr sig om bäst jobb när alla vet att "vem fick behålla mest hår" är det som gäller?



Vet att du har bra handlag med idioterna på stan, men att gå fram o klappa dem på axeln o säga nåt som skulle kunna verka provocerande silat genom tillräckligt mkt schprit? Jag inväntar smset om att du blivit nersparkad på stan. Igen.

2009-04-25 @ 22:57:31
Postat av: Johanna

"Sen kan man också tävla i livslängd, om ens lillebror dör av naturliga orsaker innan mig, ja då vet jag att jag har bättre gener eller levt ett hälsosammare liv. Så det så." - Inte schysst att tvinga mig till att gapskratta när jag sitter här helt ensam, vet du hur onormalt det kändes?

2009-09-14 @ 10:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0