Ice Ice Baby

Välkommen till den enda blogg som hämtar raggningsknep ifrån Discovery Channel. Och är villig att dela med sig! Värt också att nämna är att Discovery Channel är den bästa bakfyllekuren som finns. Kylan som pingvinerna upplever på Antarktis smeker bort illamåendet, och när du ser de svinerier mantelbabianen håller på med, så bleknar dina egna pinsamheter från kvällen innan.

Såg ett intressant program om Valrossar. Den officiella synen man har på Valrossar är att de ligger och latar sig på isflak och verkligen inte gör någonting........trodde jag. Det visade sig att Sveriges arbetsförmedling har anställt 18 Valrossar som arbetar som jobbcoacher och hjälper även de mest hopplösa fall att få ett jobb. Det hade jag ingen aning om.

Mer än så ska vi lära oss. Ett ovanligt fenomen i djurlivet hittas hos valrossarna. Två honor kan hänga ihop och göra det riktigt svårt för en kaxig brunstig hanne att ens komma upp på isflaket, de motar tillsammans ner hannen i vattnet igen och vill verkligen inte se att någon av dem blir..........offer för naturens gång? Knullad.

Känns inte detta märkligt bekant? Jag bevittnade två valrossar igårkväll mota ner den ena hannen efter den andra (jag var hanne nummer 3)  i vattnet. En situation där kunskapen om valrossarna hade kommit väl till pass. Tragiskt nog kom jag ihåg exemplet ifrån discovery på tok för sent. Det var först när mannen bakom goore.blogg.se började sjunga nåt som var väldigt likt valsång som jag började tänka på vatten, antarktis, pingviner och valrossar.

Vars skulle jag komma med allt detta? Jo! Ragga inte på två vänninor, gör istället som Lodjuren. Jaga de ensamma och svaga! Så får du hem bytet varje gång.

Detta inlägg skulle egentligen handla om syskonkärlek. Tubby out.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Du glömde snoppen

2009-04-06 @ 07:19:14
Postat av: Anonym

Ja var tog syskonkärleken vägen? Haha. Och tjejerna du stötte på kan väl inte varit särskilt snygga om du jämför dem med.. valrossar?

2009-04-06 @ 22:24:51
Postat av: Mr Tubby himself

Tjejerna var snygga

2009-04-17 @ 04:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0