Bättre än dig

Paus för maten, detta inlägg tilldelas kärleken, men! Måste inleda med att be Dileva om ursäkt. (varför inte bara ändra inlägget? Varför ska jag?) Dileva sjunger "JAG äter inte mina vänner" vilket egentligen leder till att han blir immun mot att han ska ha "uppmanat" folk att inte äta hans poolare. Men.......nu är det nämligen så att mitt band är vän med honom på Myspace, vänskap kostar så därför står orden kvar. Tills jag får hem en tingsrättskallelse, vilket kan ske snart.

Kärleken. Detta inlägg kommer handla om vad jag tycker om kärlek, mina erfarenheter av kärlek (usch?) och vad jag tycker om könsbyteoperationer. Är du intresserad av detta? Besök isåfall Tubbyshow.blogg.se varje dag. Jag kommer nämligen börja smyga in ordet "snopp" i alla mina inlägg! Är du intresserad av tubbyshow men inte kärlek? Isåfall kommer Mr Tubby vara den tysta killen på din tebjudning, för kärlek är det jag lever för. o mat. Är du inte intresserad av något av detta? Besök isåfall Goore.blogg.se för att få en injektion av skitsnack.

Kärlek. Jag har haft min beskärda del av den och jag lovar att alla har fått nån form av uppfattning av den, eller avsaknad av den. I mitt fall måste jag räkna upp 4 kvinnor, 4 kvinnor som inte kommer nämnas vid namn, men som kommer känna igen sig själva uifrån sina egenskaper.

Den första flickvännen brukar som bekant komma i åldern kring 16 år. Det gjorde hon även för mig (detta kan bli lite sjukt, iomed att jag har ett svagt minne av att det bara var jag som trodde att vi var ihop, det är roligt) Det var ett kort förhållande, och inte alls särskilt smärtsamt när det bröts upp, det enda man lärde sig av det var nog att flickor inte riktigt är som pojkar, men det var trevligt att få kyssas på riktigt och inte få munnen doppad i en hink med sprit blandat med aska som annars hände varje fredagkväll. Som fortfarande händer än idag? Fast numera inte varje fredag, numera är man ju gammal och vågar inte hångla, man kan ju falla omkull och bryta nåt när man sluter ögonen, eller få nån slags infektion ens gamla immunförsvar inte kan värja sig emot.

Den andra kvinnan i mitt liv ligger kvar färskt i minnet därför att vi träffades samma kväll som jag för första gången skulle bli dödad av någon annan. Det var också ett kort förhållande, mest för att jag inte hade en aning om vad jag egentligen höll på med. Det man lärde sig av det förhållandet/relationen var att man efter det visste vad som var riktigt hett, och hur ångesten känns att kanske ha gjort någon med barn. Den relationen tog slut med ett telefonsamtal just när jag öppnade en dörr, och jag brydde mig lika mycket om den nyheten, som om jag låste den dörren eller inte. Sökandet på kärleken fortsatte.

Det blev inte ett långvarigt sökande, för frön hade lämnats för att gro i ett mer exotiskt möte som hade inträffat någon vecka tidigare, (inte SÅNA frön.....kärleksfrön, öh? relationsfrön? INTE spermier iallafall) och vips så dök en skånsk tös upp i västerbotten. det förhållandet höll  nästan ett år. Det förhållandet lärde mig mycket. Bland annat fick jag bakläxa på lektionen att pojkar inte är som flickor, och fick resa mycket och insåg att Sverige egentligen är tre helt skilda länder. Norrland där allt är vackert och kallt, Stockholm som kör nån Hong Kong grej och tror att Stockholm är Sverige och allt annat är erövrade provinser från nåt tidigare krig, och Skåne som helt uppenbart är ockuperat av Danmark. Första gången jag skulle köpa cigg och en Cola i skåne så kollade kassörskan stint på mig och fräste på dansksvensk brytning att de inte tar emot svenska kronor, och om jag inte kunde rabbla namnen på den danska kungafamiljens medlemmar utan att stamma så skulle hon ringa dansk politis så jag stormade ut ur butiken hem till norrbotten och nu har jag bukspottskörtelcancer.

Det förhållandet slutade smärtsamt, just när jag trodde att jag var på sista refrängen i låten "two cigaretts and one ashtray" så träffade jag för första gången en större tjej. Vi var glada och gick upp i vikt tillsammans och numera äger hon halva Mr Tubby Show inc. Vi gjorde slut 4 ggr och jag bannlyste henne till Paris vilket är den enda anledningen till varför hon är där. Jag tyckte om henne, vi hade kul ihop.

Efter det har jag förblivit singel, jag dejtade en kvinna nydligen som fick mig att inse att jag nog har ett ganska udda känslomässigt liv. För så fort jag blir varse om att kvinnan jag är ihop med älskar mig utan gränser så blir jag totalt arrogant och börjar behandla min flickvän ungefär som jag behandlar min mamma, dvs, vet att hon alltid kommer finnas där, gör saker jag vet att jag kommer få skit för och säger förlåt i genomsnitt 9 ggr per dag. Det jag letar efter hos en kvinna är att hon helt enkelt är för bra för mig, är det någon som känner igen sig? För det finns fan inget bättre än att ha nåt man egentligen inte är menat att ha! Eller nu kanske jag nedvärderar mig själv? Eller så har jag storhetsvansinne! Crazy!

Träffade en jättefin tjej på en matbutik igår, jag drog........ja garanterat ett av de sämsta skämt denna värld har skådat men hon skrattade som om det inte fanns nån efterföljande Fredag, säkert på grund av att hon var obekväm, jag e ju så snygg. Nästa steg i min raggningsplan är att säga hej på krogen och sen fort som fan smyga därifrån, det gillar brudar.

Jag orkar inte skriva nåt om könsbyten, jag säger som Mr Garrisson i South park "Without my period, I'm not a real woman". Och Ja, South park är den enda erfarenhet av könsbyte snopp jag har. Deal with it.

Danska kungafamiljen:

Drottning Margrethe
Prins Joachim
Felix
Nicolai.........och sen sprang jag

Nu ska jag äta frukost. Tubby out

Dennis Frukost:

5 skivor Polarkrafts Frisk och Fröig
140 gram Skagenröra
En kopp te (blåbärsdröm med honung)

Kommentarer
Postat av: Eders Majestätiska högsta Excellens

Vill du läsa en vettig blogg? Besök min

2009-04-03 @ 11:19:50
URL: http://goore.blogg.se/
Postat av: Johannes din älskare

Underbart. Jag känner mig helt upplyst

2009-04-03 @ 11:37:44
Postat av: emma..

Kärlek är en jävla psykos, i de flesta fall övergående ;)

2009-04-03 @ 12:03:46
Postat av: Josefin

Vad har bukspottskörtels cancer att göra med att man inte kan kungafamiljens namn? I don't get it.

Ska du bara skriva om kärlek nu eller?



2009-04-04 @ 01:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0