Poker

Godmorgon.

Jag läste Blondinbellas blogg idag. Anledningen att jag ens läste den var just för att se vad allt ståhej handlade om. Tex, varför har hon 500.000 läsare i veckan då jag bara har 328. När jag satt där och läste så vart ju anledningen uppenbar. Hon har 500.000 läsare i veckan därför att alla vet att hon har 500.000 läsare i veckan. Alla vill ju se vad allt ståhej handlar om.

Hursomhelst så kan jag inte säga att jag blev imponerad. Jag fattar bara inte varför man ska sitta och läsa en massa lögner och ditt o datt o den festen dit o den festen dit. För det är ju ingen hemlighet att det är fiction. Jag antar att det nog också är därför jag inte läser romaner, och nej Mrs Tubby, det är inte för att jag inte kan läsa. Jag är helt enkelt en verklighetens man. Vad kallas det på Stockholmska? Realist kanske.

Nu ska detta dock inte handla om Blondinbella eller varför min blogg är superior. Detta inlägg ska handla om naturlagar. Hur det kommer sig att det enbart finns uppförs eller nedförsbackar i livet. Inlägget heter:

Flyt flyter, oflyt sjunker


Jag är övertygad om att det finns fler naturlagar än de som tidigare upptäckts. Just nu har vi för att nämna några:

1. Gravitation
2: Tröghetsprincipen
3: Relativitetsteorin
4: Equal trade principen.

Till den här listan vill jag lägga till min nyupptäckta naturlag. "flytet"

Flytet påverkar allt omkring oss. Du har tre viktiga uppgifter under dagen, låt oss säga, på morgonen har du körlektion, efter lunch en anställningsintervju, och på kvällen en fotbollsmatch. Om du nu fixar körlektionen galant så har du 33% större chans att få jobbet du söker efter lunch, och om det går bra så har du efter det 66% större chans att vinna matchen. Efter det har du då dessutom 100% större chans att få ligga med din kvinna då du kommer hem, det är bra odds. Det är flyt

Om du istället sumpar körlektionen, så halveras dina chanser att få jobbet, och om det går dåligt så halveras dessutom dina chanser att vinna matchen. Och oh boy, om du tror att du kommer få lägga ned din kvinna i lakanen efter det så tror du hemskt fel. Det är oflyt.

Jag lovar att alla känner igen sig.

Det finns ett ordspråk som lyder: "en olycka kommer sällan ensam". Se där, människan verkar ha vetat om denna naturlag ganska länge. Och inte gjort nånting.

"Men Mr Tubby! Allt du pratar om sitter ju bara i psyket, det är på grund av att självförtroendet sjunker som allt går åt helvete eller tvärtom."

True true, men vem vågar säga att psyket inte är en del av naturens lagar?

Nu låter det som om jag just förlorat hela min lön på poker, så är det inte, jag är faktiskt inne i ett "flyt" just nu och vinner allt jag rör vid. Satt nämligen just och lirade och fick därmed stoffet till detta blogginlägg. Upprepa!

Kom ihåg detta



  • Om du förlorar din första och andra hand i Black Jack eller nåt lotterispel, köp inte in dig nåt mer, naturen vill inte att du ska vinna.
  • Se till att lyckas med det första viktiga du gör varje dag. Det ökar dina chanser att lyckas med allt annat
  • Försök inte att lägga ned din kvinna om du har haft oflyt under dagen. Hon kommer klämma din överkropp mellan sina ben så att din mjälte brister. tubby out.







Kommentarer
Postat av: Johannes

Equvialent Trade är den enda naturlagen!

2009-04-24 @ 09:37:58
Postat av: jonas

mén du gillar ju inte sex!

2009-04-24 @ 17:34:30
Postat av: elli

så, nu har jag gjort min läxa och läst alla dina inlägg. din tur!

2009-04-24 @ 23:33:15
URL: http://ellifiore.blogspot.com/
Postat av: Mr Tubby himself

Nä gud det orkar jag inte, du ger ju inga tips som man kan använda i livets vardag, det gör jag.

2009-04-25 @ 07:17:42
Postat av: Kastaom

Men... jag som trodde att alla har en viss procent flyt och oflyt. Och att om det går dåligt de första 19 åren av sitt liv så är man ändå garanterad lite flyt! FAAN!

2009-04-25 @ 15:34:59
Postat av: Kastaom

Det här är min blogg Dennis. Jag glömde skriva in det under "URL/Bloggadress:"

2009-04-25 @ 15:35:41
URL: http://kastaom.blogg.se/
Postat av: Tvåbarnsfadern

Ja tubby, en mycket sann iakttagelse. Man skulle ju kunna fundera hur mycket flytet ökar när man träffar mig lagom till shellfrukosten efter lördagsölen? Jag misstänker att det ökar dina chanser till att ligga med något mähä med minst 100%. Fo shizzle.

2009-04-26 @ 04:35:54
Postat av: elli

vad är det du säger??? jag känner mig högst förolämpad! det finns maassor med visdom att inhämta in min blogg! annars kan du ju alltid titta på dem fina bilderna av mig! ;D

2009-05-02 @ 19:58:40
URL: http://ellifiore.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Dennis, jag vill ha en redogörelse för vad equal trade innebär. jag vet faktiskt inte. och det låter ju som om det är något viktigt?

2009-05-10 @ 17:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0