Åsikter 1

Godmorgon, klockan är 06:44 och jag känner för att "tycka" saker. Jag är 22 år ung (efter 20-strecket måste man börja säga ung istället för gammal, för man är ju gammal!) och har därmed licens för att tycka saker. Min vän "Goore" säger alltid att medelålders män alltid ska tycka saker, och för oss som har arbetat någonstans där just medelålders män arbetar, vi vet att det är sant.

Det är mycket snack om invandrare.
Det är mycket snack om frugan
Det är mycket snack om tysk kvalité
Det är mycket snack om fjärrvärme.......och framför allt:
Det är mycket snack om hur allt bara är käpprätt åt helvete.

Så därför ska jag hoppa i "tyckarbåten". Jag ska tycka till om bloggar. Detta inlägg heter:

Ingen vill veta vars du köpt din tröja


Det här inlägget kommer bli ganska kort. Vissa jublar, andra stänger ned webbläsaren.
Klockan är nu 06:50


Jag hatar fjortisar. Jag läste en blogg igår, som en 13årig tjej skriver. Den var fylld med kläder, smink och kändisar. Inget om mat. Jag blev arg på 2 röda sekunder. Ville så gärna skriva nåt drygt om att man inte får lägga upp vilka bilder man vill på sin blogg hursomhelst, men kom på att om jag gjorde det skulle jag:

1: Vara bloggpolis, och det är drygt.
2: Hamna på polisens pedofil-lista.
3: "Bry mig". Och det gör jag inte, jag hatade hennes blogg.
4: Kanske få tillbaka nåt svar, och jag vill inte ha ett gäng fjortisar som surrar omkring på min blogg och dissar mina hyper bad-ass inlägg.

Kan passa på att berätta att jag började själv blogga för att försöka få en annan trend i bloggandet. Att man utelämnar ämnen som mode, kändisar (och vad FAN handlar det om?! Varför köpa en skvallertidning, läsa lögner om hur Brad o Angelina ska skilja sig, och sen blogga om det ut det perspektiv som om du själv just kom hem från Los Angeles och är först med nyheten!? Aaaahhh!!!).......vars var jag innan min utbrott? Jo att man utelämnar fjortisämnen och skriver om andra saker, saker som än inte blivit bloggade om. Jag är glad att mina vänner tänker likadant. Läs deras blogg för all del med. http://skyddadinhoj.blogg.se och http://goore.blogg.se

Ja tack, jag är medveten om att detta garanterat kommer bli mitt sämsta inlägg, men man kan inte ha det underbart hela tiden. Jag är fortfarande bakfull sen "100". Klockan är 07:08, och nu ska jag äntligen få sova. Och nu vet ni det.

tubby out


Mr tubbys sovtips:

Lägg dig i en säng
Slappna av
Om du har ångest över nåt, nynna försiktigt på låten "why worry"
Om du är lite raj raj, så kan du alltid raja karanskan
Blunda
Tänk på hur lyckligt lottad du är som får sova i en säng
Tänk på nåt barndomsminne

Det fungerar inte Mr Tubby!

Nähä? Gör då såhär:

Ät nåt
Drick sedan 100 shots på mindre än 100 minuter






Kommentarer
Postat av: Joey Banana

Ville bara vara allra först med att kommentera detta alldeles färska blogginlägg. Du gör ett mycket bra jobb Mr Tubby, jag är stolt över att ha en vänskapsrelation till dig.

2009-04-21 @ 08:04:15
URL: http://www.myspace.com/theelectriccobras
Postat av: Johannes

Anledningen varför dessa fjortisar skriver om mode är för att de inte vill lata, och på något sätt hoppas att de ska få en populär blogg, där sponsorer betalar dem lite svart för att nämna deras grejer. Nä, det är inte ett skämt!

2009-04-21 @ 09:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0